Odnośnie klimatyzacji słów kilka - Jak klimatyzować

montaż wentylacji gdańsk

Klimatyzacja w domu – co musisz o niej wiedzieć?


Klimatyzacja w domu to nie tylko sposób na zapewnienie wewnątrz przyjemnego chłodu podczas upałów, ale również na oczyszczenie powietrza. Co warto wiedzieć przed zaplanowaniem takiej inwestycji? Przede

Odnośnie klimatyzacji słów kilka - Jak klimatyzować montaż wentylacji gdańsk
wszystkim warto zdecydować się na urządzenia wysokiej klasy, które będą wydajne, a jednocześnie energooszczędne oraz bezawaryjne. Trzeba też dowiedzieć się w jakich miejscach powinny zostać umieszczone klimatyzatory, aby spełniały dobrze swoją funkcję. Oczywiście nie mniej istotne jest, aby całym zadaniem zajęli się fachowcy z odpowiednim doświadczeniem – sprawdzona firma oferująca sprzedaż i montaż urządzeń do klimatyzacji zagwarantuje bezawaryjność i komfortowe użytkowanie.



Montaż klimatyzacji w ciężarówkach

Klimatyzacja samochodowa standardowo stanowi jedną z części nowego pojazdu. W takim wypadku to producenci dbają o to, aby działała ona bez zarzutu i mogła stwarzać kierowcy możliwość komfortowej jazdy. Podobnie jest w przypadku ciężarówek i autobusów. Jednak zdarza się, że samochodowa klimatyzacja ulega jakiejś awarii. Właściciele konkretnego pojazdu mogą również znaleźć dla siebie lepszej jakości klimatyzację i postarać się o jej montaż. W takim wypadku należy skorzystać z fachowej pomocy. Na szczęście obecnie na rynku usługowym działa wiele firm zajmujących się montażem klimatyzacji na przykład w tirach. Wiadomo, że tego rodzaju montaż musi zostać przeprowadzony w precyzyjny sposób, ponieważ w przeciwnym razie klimatyzacja zamontowana w pojeździe nie będzie sprawnie funkcjonować.


W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnych układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja



© 2019 http://jak-klimatyzowac.drew-stal.czest.pl/